Co sprawdza audyt SEO?

Co sprawdza audyt SEO?

Chcesz sprawdzić, jak zamówić audyty stron internetowych? Na co czekasz? Koniecznie skieruj się na seo4.net/audyt-stron-internetowych/.

Audyt – podając za internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN – oznacza kontrolę spółki, przedsiębiorstwa bądź firmy pod kątem różnych czynników, np. finansowych i organizacyjnych, jak również analizę możliwości dalszego rozwoju. Czym, mając na uwadze powyższą definicję, jest zatem audyt SEO? Jest to dogłębna analiza strony www, oceniająca przeróżne jej aspekty, jak szybkość wczytywania się strony, strukturę nagłówków, kod strony, meta opisy i tytuły i wiele bardziej i mniej znaczących elementów. Poza samym wyliczeniem nieprawidłowości i błędów, w szczegółowym audycie SEO powinny być zamieszczone też wytyczne odnośnie rozwiązania wykrytych problemów.

Audyt SEO sprawdza witrynę internetową pod kątem zgodności ze normami W3C, dostępności, zawartości strony, jak również poprawności kodu. Co więcej sprawdzane jest też, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek. Mówiąc krótko, audyt SEO zamawia się w agencji, aby znalazła ona wszystkie błędy na stronie oraz – co najważniejsze – zaleciła rozwiązania, które umożliwią ich naprawę.

Ile trzeba zaczekać na płatny audyt SEO?

Online jest dużo stron oraz narzędzi, przy użyciu których szybko i bez opłat przeprowadza się audyt SEO witryny. Zalety tej opcji? Cena i szybkość. Wady? Jest ich mnóstwo. Wersje testowe czy też bezpłatne narzędzia z ograniczaną funkcjonalnością, nie są doskonałe. Jeśli już dostrzegą jakieś nieprawidłowości na stronie, to z reguły nie wszystkie. Wiele problemów (przykładowo w kodzie) spostrzec można tylko podczas analizy dokonanej nie przez oprogramowanie, a przez specjalistę w danej dziedzinie.

Na płatny audyt SEO wykonywany przez agencję trzeba zaczekać z reguły od kilkunastu dni do około miesiąca. Czas na dostarczenie dokumentu powinien zostać wskazany w umowie podpisanej z firmą, która podjęła się jego zrealizowania. Audyt w wersji płatnej umożliwia wykrycie wszelkich newralgicznych problemów kryjących się w witrynie. Jeśli strona została utworzona na platformie typu Shoper czy Magento albo na gotowym szablonie, to rzeczy do naprawienia może być mnóstwo. Jeśli witryna wolno się wczytuje, a na najważniejsze dla klienta frazy pojawia się daleko za pierwszą dziesiątką wyników wyszukiwania, to również są to sygnały, że zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu jest odpowiednim pomysłem.

Audyt SEO – co ujawni, jeżeli będzie zrealizowany uważnie

Uważnie zrealizowany audyt SEO może wykryć mnóstwo wad strony, najczęściej:

  • niska prędkość wczytywania się strony w wersji na urządzenia mobilne i na komputer,
  • błędy strony w wersji na komórki, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się różnych elementów,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • poprawność w hierarchii nagłówków,
  • problemy z dostępem do witryny dla robotów,
  • przyczyny niskiej widoczności strony na słowa kluczowe,
  • brak bądź niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
  • brak metadanych,
  • słaba jakość zawartości strony,
  • poprawność kodu strony,
  • faktyczna liczba zaindeksowanych podstron,
  • brak bądź niewłaściwe połączenie z narzędziami Google (np. Google Analytics)

.

Kontakt z nami:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]

Tematyka witryn internetowych Usługi