Główne zagadnienia pozycjonowania

Główne zagadnienia pozycjonowania

Znamy 3 kluczowe sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa specyficzną rolę przed okazjonalnymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Światowe Dni Młodzieży, Święto Pracy czy Dzień Kobiet. Ten wariant pozycjonowania będzie szczególnie efektywny, jeżeli popularna w danym czasie fraza zostanie znaleziona i użyta z należytym wyprzedzeniem. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży turystycznej oraz gastronomicznej. Przeważnie powinno się zacząć je na dwa-trzy miesiące przed ważnym wydarzeniem, aby Google zdążyło na czas zaindeksować nową ewentualnie uaktualnioną treść strony internetowej.

Pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon

Drugi rodzaj pozycjonowania to dobre i przetestowane wyjście dla posiadaczy niewielkich środków na reklamę. Dzięki odpowiedniemu dobraniu fraz, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z konkretna branżą, ale też stawki za reklamę w Google Ads istotnie się obniżą. Pozycjonowanie na długi ogon to też dużo niższa konkurencja. Kluczowe jest także to, że coraz popularniejsza jest tendencja do wprowadzania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– golarka Braun Seria 5 czarna,
– smartfon Huawei Y7 niebieski,
– obuwie sportowe Nike Revolution białe sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie istotne przede wszystkim dla sklepów online. Z wykorzystaniem tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie nader szeroki asortyment produktów mogą efektywniej piąć się na wysokie pozycje w Google.

Pozycjonowanie Lokalne

W tym pozycjonowaniu najważniejsze jest połączenie słowa kluczowego z nazwą wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę zazwyczaj:
– dzielnicę (przykładowo “sklep rowerowy Jeżyce”)
– miasto (“gitarzysta Kraków”)
– państwo (“akademia muzyczna Polska”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie sprawdzi się w działaniach dla podmiotów lokalnych, które kierują swoją ofertę tylko do klientów zamieszkujących w tym samym regionie. Ten sposób pozycjonowania jest stosowana również wówczas, gdy przedsiębiorstwo ma niewiele finansów na reklamę i nie ma możliwości walczyć o pozycje na frazy bez dopasowania miejscowego, przykładowo zamiast “restauracja gruzińska“, to “restauracja gruzińska Kraków”.

Kontakt z nami:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]

Promocja, reklama, marketing Tematyka witryn internetowych Usługi