Jak dobre Szkolenie UX pozwoli Ci testować UX design?

Jak dobre Szkolenie UX pozwoli Ci testować UX design?

Sukces produktu zależy od tego, jak postrzegają ją konsumenci. Podczas interakcji ze stronami internetowymi użytkownicy oceniają ich przydatność i użyteczność, podejmując decyzje w ciągu kilku sekund.

Użytkownicy decydują, czy skorzystać ze strony internetowej, zadając sobie pytania, takie jak: „Czy znajdę to, czego szukam? Czy rozumiem co się na niej dzieje?”

User Experience: co to jest?

User Experience (UX) to fraza często używana w świecie projektowania, ale nawet w społeczności UX toczy się poważna debata na temat tego, co dokładnie oznacza. Twórcy terminu, Don Norman i Jakob Nielsen, przedstawili następującą definicję UX:

“Podstawowym warunkiem pierwszorzędnego User Experience jest bezproblemowe i precyzyjne zaspokojenie wymagań klienta. Kolejnym krokiem jest prostota i elegancja, których efektem są produkty, które zachwycają użytkowaniem i samym faktem ich posiadania”.

Innymi słowy, UX’owcy powinni pracować nad rozwojem produktów, których ludzie pragną i potrzebują i upewniać się, aby były proste i przyjemne w użyciu. Wszystko, co ma wpływ na konsumentów i sposób, korzystają z produktu, jest częścią doświadczenia użytkownika.

Oczywiście wszyscy dążą do idealnego UX. W rzeczywistości jednak wiele firm nie posiada wiedzy, aby owe doświadczenie stworzyć. Nawet jeśli doświadczenie użytkownika zyskało ostatnio na znaczeniu, wiele firm nadal stosuje złe zasady projektowania.

Każdy jest odpowiedzialny za wrażenia użytkownika

Koordynacja kilku dyscyplin, w tym zarządzania produktem, rozwoju, marketingu, treści, obsługi klienta, projektowania graficznego i projektowania interakcji, jest niezbędna do zapewnienia doskonałego doświadczenia użytkownika. Innymi słowy, każdy ma obowiązek mieć użytkownika w centrum uwagi. Spraw, aby konsumenci byli w centrum Twoich działań projektowych i uwzględniaj ich wymagania na każdym etapie cyklu życia produktu i dlatego tak istotne jest przeprowadzanie okresowego testu UX designu.

Aby zbudować naprawdę udane doświadczenie użytkownika i odnieść sukces w biznesie, należy zrealizować skoordynowaną strategię obejmującą kilka działów i osób. Projekt zorientowany na użytkownika musi wspierać i napędzać cele biznesowe, aby produkt odniósł pełen sukces.

Integrowanie celów użytkowników i celów biznesowych

Wybory biznesowe są często dokonywane na podstawie tego, co „uważamy” za wspaniałe, a nie tego, co jest „naprawdę” wspaniałe, a priorytety często nie uwzględniają wymagań użytkowników. Dokładne zrozumienie firmy, użytkowników i środowiska, w którym pracują, jest niezbędne dla strategicznych komponentów UX.

Brak wsparcia ze strony ich firm dla działań związanych z UX, takich jak badania użytkowników, jest jednym z głównych problemów wśród specjalistów UX. Paradygmat tworzenia produktów w formacie szybkich iteracji (jak np. w modelu Agile) zaostrza ten problem. Co gorsza, wiele firm błędnie uważa, że ​​UX nie jest ważny, ponieważ zwinne metodyki programowania, jak Scrum, często nie angażują projektantów UX jako podstawowego stanowiska… duży błąd.

Zgodnie z naszymi ostatnimi doświadczeniami większość zespołów nie prowadzi badań użytkowników. Według respondentów ograniczenia czasowe i brak zasobów UX są jedną z głównych przyczyn tej tendencji. Każda metodologia rozwoju produktu, w tym wodospad, może nie zawierać badań użytkowników. Organizacje wysyłają towary bez zrozumienia ich pełnej wartości dla kupującego, niezależnie od sposobu.

Prowadź dokładne badania

Nawet jeśli badania są prowadzone z najlepszymi intencjami, można popełnić błędy w metodologii i wykonaniu. Firmy zwykle zwracają się do Webmetric o pomoc w ustaleniu, dlaczego ich nowa strona internetowa nie działa. Często mówią „tak”, gdy pytamy, czy przed premierą przeprowadzono testy użyteczności. Co odpowiada za słabą konwersję redesignu? Główną przyczyną jest nieskuteczne podejście.

Typowe błędy metodologiczne

Żądanie informacji od niewłaściwych osób: Twoi interesariusze i współpracownicy nie są rzeczywistymi użytkownikami. Zamiast angażować współpracowników wewnętrznych w proces projektowania, ponieważ często są oni zbyt blisko projektu, aby oferować uczciwe i dokładne dane, włącz do procesu ludzi z zewnątrz.

Prowadzenie uczestnika: niewyszkoleni moderatorzy często używają pytań naprowadzających, co prowadzi do błędnych wyników.

Używanie niewłaściwej metodologii badawczej: W zależności od tego, kogo zapytasz, testy użytkowników mogą oznaczać różne rzeczy. Można wykorzystywać techniki, takie jak grupy fokusowe, ankiety, testy A/B, testy użyteczności itd. Wszystko sprowadza się do pytań, które masz i gdzie jesteś w procesie rozwoju. Ankieta jest często idealna do zbierania danych opartych na opiniach, ale nie do zaangażowania.

Upewnij się, że wiesz, kiedy stosować odpowiednie techniki w projektach badawczych, aby zminimalizować stronniczość i uzyskać dokładne wyniki. Decydując się na szkolenie UX u ekspertów w branży, zdecydowanie zwiększasz szansę na otrzymanie wartościowych danych podczas badań UX.

Tematyka witryn internetowych