Jak poprawić widoczność strony? Warto wypróbować PBN!

Jak poprawić widoczność strony? Warto wypróbować PBN!

Żeby odbiorca odkrył twój biznes powinieneś nie tylko złożyć firmową stronę internetową, lecz również postarać się o jej widoczność na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony i to czy systematycznie publikowane są na niej nowe fachowe i przydatne dla odbiorcy informacje. Ale nie wolno też zignorować tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków wiodących do strony. Jedną ze strategii link buildingowych jest wykorzystanie PBN – prywatnej sieci serwisów.

Private blog network – kto stosuje PBNy?

PBNy są prywatne, gdyż są tworzone i kierowane przez jeden podmiot (przeważnie przez większą agencję marketingową albo firmę SEO), który troszczy się o jakość udostępnianych tam artykułów. Prywatne sieci serwisów są najczęściej używane jako część wieloaspektowej strategii marketingowej, co należy silnie podkreślić, gdyż najlepsze efekty ich użycia widać w odniesieniu do stron, które są należycie zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko dają możliwość pozyskania pokaźnej ilości linków przychodzących do strony, ale również na ich zróżnicowanie, co jest pozytywnie oceniane przez wyszukiwarki. Za wadę PBNów można uznać tylko to, że ich utworzenie wymaga sporych nakładów finansowych, a potem należy poświęcać wiele czasu na zachowanie ich w dobrej jakości.

Jak wykorzystać PBN? Zalecamy publikacje z canonicalem oraz wizytówki NAP

Prywatne sieci serwisów rewelacyjnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można za ich pośrednictwem publikować tematyczne artykuły sponsorowane stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To niejako każda publikacja w sieci, gdzie przedstawione są podstawowe dane kontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, e-mail czy telefon oraz pełna nazwa. Na przykład NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim także strona na portalu społecznościowym, profil w ogólnodostępnym katalogu firm lub artykuł, pod którym podano firmowe informacje kontaktowe.

Następny ciekawy sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to artykuły z canonicalem. To powtórna publikacja ciekawych artykułów ze wskazaniem odnośnika do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tym przypadku algorytmy wyszukiwarek zazwyczaj oceniają lepiej użyteczność oryginalnego wpisu, gdyż natrafianie na odnośniki do niego na rozmaitych stronach zewnętrznych traktują jako sygnał, że pod danym adresem kanonicznym opublikowane są przydatne, godne uwagi informacje. Publikacje z canonicalem są najskuteczniejsze przy tekstach z sektora YMYL (Your Money Your Life), gdzie kluczowe jest wypracowanie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych głównie z medycyną, bieżącymi wydarzeniami, prawem czy doradztwem finansowym.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO

Promocja, reklama, marketing Tematyka witryn internetowych Usługi